Melodifestivalen - Finalen

Då var det dags för finalen!

Darin - You're out of my life
Först ut i kväll, lite konstigt att de börjar med en ballad tycker ja. Gillar inte riktigt Darins låt, hade hoppats att han hade haft med en riktig poplåt.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Årets enda schlager, varken bra eller dålig. Lite katschig.

Andreas Johnson - We can work it out
Finalens tråkigaste låt tror ja, händer inget i låten.

Timoteij - Kom
En av mina favoriter, riktigt katschig och skönt med lite etno! Kan gå långt.

Peter Jöback - Hollow
Tror ja ändrar mig, detta är finalens tråkigaste låt. Peter har så oerhört tråkig röst och låten är riktigt kass.

Ola - Unstoppable
Detta gillar ja, men kommer inte komma så högt upp.

Jessica Andersson - I did it for love
Låten har växt lite sen första delfinalen, men fortfarande tråkigt.

Salem Al Fakir - Keep on walking
En till favorit, tror dock han inte kommer få så mycket röster och tror inte det skulle funka i ESC heller.

Anna Bergendahl - This is my life
Tillhör en av favoriterna, om en ballad ska vinna, så är det denna.

Eric Saade - Manboy
Här är nog min absoluta favorit ikväll. Riktigt coolt nummer och bra låt!

10. Pernilla Wahlgren
9. Andreas Johnson
8. Jessica Andersson
7. Ola
6. Darin
5. Peter Jöback
4. Salem Al Fakir
3. Anna Bergendahl
2. Timoteij
1. Eric Saade




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback