Melodifestivalen - Andra chansen

Dags att göra upp om de sista två finalplatserna

Pain of Salvation - Road salt

vs.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar

I första duellen så tror jag att Pernilla går vidare, hennes låt är betydligt bättre än Pain of Salvations.

Pauline - Sucker for love

vs.

Crucified Barbara - Heaven of hell

I andra duellen så tror jag att Crucified Barabara går vidare, Paulines låt är inte dålig, men Crucifieds låt är mycket bättre.

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart

vs.

Neo - Human frontier

I tredje duellen så tror jag att Neo går vidare, Kalles låt är rent av kass enligt mig, så jag skulle bli väldigt förvånad om inte Neo går vidare.

Alcazar - Headlines

vs.

Jessica Andersson - I did it for love

I fjärde duellen så tror jag att Alcazar går vidare, Jessicas låt är helt enkelt för tråkig.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar


vs.

Crucified Barbara - Heaven of hell


Det är en svår duell, jag skulle nog heller se Crucified Barabara i final, men jag tror att Pernilla kniper finalplatsen, om hon nu blir frisk, men det gick ju bra för en halvsjuk Sarah Dawn Finer förra året så.

Neo - Human frontier


vs.

Alcazar - Headlines

Om den förra var en svår duell, så är den här 10 gånger värre. Två av mina favoritlåtar i samma duell! Om man ska kolla på statistik så talar det för Neo, för de flesta bidrag som tagit sig till andra chansen från sista deltävlingen har oftast tagit sig vidare till final. Jag tror dock att Alcazar tar sig vidare.

Till final:

Pernilla Wahlgren
Alcazar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback