Melodifestivalen - Deltävling 3

Tredje deltävlingen går av stapeln i Göteborg.

Alcazar - Headlines
Inte alls lika bra som deras förra låt Stay the night, som jag tyckte skulle
vunnit! Dock kommer den igång rätt skönt sen, får hoppas på en riktigt bra show.
Är lite osäker om finalplats, tror nog mer på andra chansen.

Johannes Bah Kuhnke - Tonight
Powerballad som är rätt så fin, hoppas att han sjunger bra live.
Inget super bra låt, men helt ok. Andra chansen kanske.

Elin Lanto - Doctor Doctor
Oerhört töntigt namn på en låt och töntig text. Tuggimipop men lite elgitarrer
elgitarrer, nja det blir nog ingen final för Elin.

Erik Linder - Hur kan jag tro på kärlek

Känns som det här blir väldigt tråkigt på scen. Dock hör jag en höjning, vilket
brukar vara positvt, men kanske andra chansen för Erik.

Getty Domein - Yeba

Sjunga på Afrikanska?? Eller jag vet inte vilket språk han sjunger på, nä det
fungerar inte för mig. Annars är själva musiken rätt skön, men nä!

Timoteij - Kom
Etno så det skriker om det! Plus en släng av Bubbles gamla låtar, men ändå rätt
så skön låt, trallvänlig är ordet. Kan nog ta sig vidare.

Darin - You're out of my life
Darin gör debut med en ballad, börjar rätt så tråkigt och det känns inte som
den riktigt tar fart, men den kan nog ta sig vidare. Många småflickor som gillar
Darin så.

Crucified Barbara - Heaven of hell

Tjejrock är aldrig fel, jag gillar det skarpt!
Riktigt skön låt, hoppas verkligen att den lyckas ta sig vidare!

Så här tror jag resultater blir:

Till final:
1.Alcazar
2.Darin

Till andra chansen:
3.Erik Linder
4.Crucified Barbara

5.Timoteij
6.Elin Lanto
7.Johannes Bah Kuhnke
8.Getty Domein

Kommentarer
Postat av: Malin

hoppas ni kommer iväg o att ni får det riktigt trevligt! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback