Melodifestivalen - Deltävling 3

Fjärde deltävlingen går av stapeln i Malmö.

Sibel - Stop
Älskade balladen hon hade med för några år sedan!
I år kör hon en äkta upptempolåt, känns som en rejäl blandning av Britney och
Lady Gaga och jag gillar det verkligen! Riktigt bra låt!
Final!

Py Bäckman - Magisk stjärna

Kan nog va en av tävlingarnas sämsta låt, en riktig vaggvisa!
Nä fy fan va tråkigt det är!Usch!

Neo - Human frontier
Känns lite Mika, vilket jag gillar! Låten är riktigt skön, kan nog skrälla
och gå vidare till andra chansen!

Lovestoned - Thursdays
Låten är tråkig, dock är refrängen helt ok, men nä det räcker inte!

Anna Bergendahl - This is my life
Jag va en av dom som älskade henne när hon va med i Idol.
Den här låten är helt okej, hon är riktigt skön röst!
kan nog bli andra chansen.

Pernilla Wahlgren - Jag vill om du vågar
Tävlingens enda riktiga schlager, tycker nog den är lite för töntig!
Dock är Pernilla riktigt proffsig och är nyfiken på hur det blir live.
Kan nog bli andra chansen.

Noll disciplin - Idiot

Punk i MF! Nä det funkar inte, jag halvgillar låten, men nä. Rätt katchig refräng.

Peter Jöback - Hollow
Han va nog tävlingens mest förtippade vinnare, men jag är inte imponerad.
Låten är tråkig, trodde verkligen att det skulle vara en riktigt pampig
powerballad, men det är det inte! Tror dock att det blir bättre live och han tar
sig säkert till final, men jag skulle va glad om han inte kom dit.

Så här tror jag att resultatet blir:

Till final:
1.Sibel
2.Peter Jöback

Till andra chansen:
3.Pernilla Wahlgren
4.Neo

5.Anna Bergendahl
6.Lovestoned
7.Noll diciplin
8.Py Bäckman


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej finaste! Vi tycker lika i bottenskiftet iaf =)Hoppas att ni haft en fin helg! Stor kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback