Melodifestivalen - Deltävling 1

Då var det dags igen för MF.
Första deltävlingen går av stapeln i Örnsköldsvik.

Ola - Unstoppable
Börjar lite trevande, men jag tror att den kan ta sig.
Kan bli bra live.
Det blir nog en final för Ola.

Jenny Silver - A place to stay
Tråkig låt som aldrig riktigt kommer igång.
Det behöver hända något radikalt på scenen för att hon ska
kunna gå till final.

Linda Pritchard - You're making me hot
Öststatspop som känns rätt ok.
Tror den kan bli riktigt bra live.
Hoppas bara Linda kan sjunga riktigt bra live.

Pain of Salvation - Road salt
Synd att de stället upp med en ballad, hade varit intressant om
det varit en riktig hårdrockslåt. Nu blir det bara tråkigt och
låten kommer aldrig igång.

Anders Ekborg - The saviour
Låten känns som den är hämtad ur en musikal. Anders sjunger
i och för sig väldigt bra, men det hjälper inte låten enligt mig.
Låten är lite för mycket musikal för min smak.

Jessica Andersson - I did it for love
Pampig ballad, tror den kan växa och bli riktigt bra live.
Den här gången blir det nog en finalplats för Jessica.

Frispråkarn - Singel
Hiphop i Melodifestivalen brukar inte fungera så bra, men ja gillar
låten. Ett skönt gung i låten, men blir nog ingen finalplats för
Frispråkarn.

Salem Al Fakir - Keep on walking
Har aldrig riktigt gillat Salems låtar, men den här har något som
gör att jag fastnar för den. Riktigt speciellt sound, men det är
riktigt och jag menar RIKTIGT skönt.
Tror på en final för Salem.

Så här tror ja resultatet blir:

Till final:
1.
Ola
2.Jessica Andersson

Till andra chansen:
3.
Salem Al Fakir
4.
Linda Pritchard

5.Anders Ekborg
6.Pain of Salvation
7.Jenny Silver
8.Frispråkarn


Kommentarer
Postat av: Malin!

Åh va härligt att du gillade denna låt med Salem! Jag tror jag kommer att älska den.. Resten av låtarna är allt så där. Fast Jessica och Ola gillas! Hörs imorgon så vi vet vad vi tycker =) Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback