Melodifestivalen - Deltävling 2

Dags för andra deltävlingen, nu i Skellefteå!

 Lili & Susie - Show me heaven
- 80's is back! Tycker låten är riktigt skön, skönt 80-tals gung i låten. Hoppas det blir lika bra live!

Lasse Lindh & Bandet - Jag ska slåss i dina kvarter
- Gilla låten som Lasse hade med förra gången och den här gillar jag ännu mera. Gladpop när den är som bäst! Hoppas verkligen att vi får se honom i Globen! Då blir iaf jag och Emma glada =)!

Jennifer Brown - Never been here before - Det här gillar ja verkligen inte! Oerhört tråkigt. Visst hon sjunger bra, men det räcker inte när låten är så jäkla tråkig!

H.E.A.T - 1000 miles - Lite rock är aldrig fel. Låten är helt okej, men det känns som det saknas i låten. Det blir lite tråkigt efter ett tag.

Markoolio - Kärlekssång från mig - Suck! Karln kan ju inte sjunga! Så jäkla dåligt, enormt tråkigt! Hoppas verkligen inte att den här går vidare!

Amy Diamond - It's my life - Låten känns väldigt mycket Amy, ett plus är att Alexander Bard har skrivit text och musik. Låten är helt okej, men jag saknar lite fart i den.

Cookies'n Beans - What if
- Kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker om det eller inte. Inte någon vinnare, men låten är rätt skön ändå. Känns som något man kan ha på i bakgrunden.

Måns Zelmerlöw - Hope & Glory - Storfavoriten i denna deltävling. Tycker låten känns lite platt, det är något som saknas i den. Inte alls lika bra som Cara mia, men jag hoppas att den blir mycket bättre live!

Så efter att ha lyssnat på 60sek versionerna av låtarna så tror jag att till andra chansen går:

Amy Diamond
Lasse Lindh & Bandet


Till final går:

Måns Zelmerlöw
Lili & Susie


Kommentarer
Postat av: Anonym

vi var ganska bra på att gissa ändå. lyssnar på Lasse så det smäller om det nu på Spotify.. love it. love, Malin

2009-02-15 @ 04:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback