Melodifestivalen - Deltävling 1

ja då var det dags igen för årets Melodifestivalcirkus att dra igång =)!!
Första anhalten, Göteborg!

Nina Söderquist - Tick Tock - En riktigt härlig rocklåt med bra fart i, Nina är ju inte något känt namn i Melodifestivalsammanhangen, men jag tror nog att hon kan bli riktigt farlig.

Jonathan Fagerlung - Welcome to my life - Känns som en engelsk version av någon Jimmy Jansson låt, tråkig brittpop som inte funkar längre, tror säkert att den får några röster av några fjortis tjejer, men det räcker inte.

Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus
- Shirley sjunger ju som en gud, tror där emot att låten kräver några lyssningar innan den fastnar. Låten är en fin powerballad, tror nog att den kommer till final.

Scotts - Jag tror på oss - Får citera Aftonbladets Markus Larsson: "jag förstår varför Linda Bengtzing tackade nej till låten", låten känns halvfärdig enligt mig. Tråkig refräng, men Scotts flyger ju fram på en framgångsvåg just nu, så tyvärr går den nog vidare.

Emilia - You're my world - Det är något i låten som får mig att vilja sjunga med den, brukar inte tycka om de jazziga tonerna, men detta är helt ok. Tror dock inte att den klarar sig till final.

Alcazar - Stay the night - Alcazar är tillbaka i tävlingen igen, med en mycket bättre låt än den de hade sist. Gillar den skarpt, discoschlager när den är som bäst. Helt klart den bästa låten i deltävlingen.

Caroline af Ugglas - Snälla snälla - Redan vid första tonen av hennes förfärliga röst så vill jag stänga av. Totalt chanslös i tävlingen. Snälla snälla stäng av henne!!

Marie Serneholt - Disconnect me
- Årets första joker, låten är medryckande. Marie sjunger riktigt bra hon med. Känns också som ett finalbidrag.

Så efter att ha lyssnat på 60sek versionerna av låtarna så tror jag att till andra chansen går:

Scotts
Marie Serneholt


Till final går:

Alcazar
Shirley Clamp


Tyvärr tror ja inte Nina går vidare, men blir väldigt lycklig ifall den gör det.

Kommentarer
Postat av: Danne

FINAL

Alcazar

Scotts



2A

Marie

Shirley

2009-02-06 @ 17:39:06
Postat av: Fredrik

Gick ju sådär med gissandet... Underbart att Alcazar gick vidare direkt, och Scotts gick ju till andra chansen... Emilia var ju riktigt bra, om hon nu inte hade snott några takter för mycket, men få hade ju trott på Caroline af Ugglas framgång.

2009-02-09 @ 18:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback