ESC - Semifinal 2

Då var det dags för semifinal 2 och dags för Charlotte =)

ISLAND - Riktigt cool technolåt som de vågar skicka. Gillar den verkligen och jag tror att den kommer komma riktigt högt, kan till och med vara en vinnare. Iceland 12 points =)

SVERIGE - När Charlotte vann så var ja lite besviken, hoppades ju på BWO, men nu så här i efterhand så är hon väldig proffsig. Låten är riktigt bra och hon är väldigt proffsig och duktig. Inte för att hon är svensk, men jag tror faktiskt att hon kan vinna allting en gång till.

TURKIET - De skickar något rockaktigt i år, funkar inte för mig. Riktigt dåligt tycker jag.

UKRAINA - Den här låten kan bli livsfarlig, kan mycket väl gå och vinna hela ESC. En snygg tjej och en riktigt bra låt är en farlig kombination.

LITAUEN - Jösses människa, klipp dig! Låten är inte mycket bättre än hans hår. Nä Litauen kommer att hamna bland de sista i år. Om de ska lyckas så kan de börja med att skicka någon som kan sjunga.

ALBANIEN - En klassik Balkan ballad, men tror nog inte att det räcker så långt, kommer att falla bort i mängden, men är en av de bättre balladerna i år enligt mig. Hoppas hon byter kläder och frisyr till semifinalen.

SCHWEIZ - Här är startfältets bästa ballad. Riktigt fin låt, jag tror på en riktigt hög placering för Schweiz i år.

TJECKIEN - Låten är bättre än förra året då det skicka någon konstig ?hockey-rock?. I år skickar de en modern låt med en snygg tjej, men den är alldeles för tråkig! Usch!

VITRYSSLAND - Gillade Vitrysslands låt förra året och jag gillar även årets bidrag, den är inte lika bra som förra året, men den medryckande, en bra låt helt enkelt.

LETTLAND - Haha, ja i år skickar Lettland ett gäng med pirater, låten är faktiskt rätt så hyffsad, men pirater på scenen. Tror nog att den kommer gå till final, men det blir nog en placering i mitten för Lettland.

KROATIEN - 75 årig rappare, nä fy! Detta funkar verkligen inte. Hoppas verkligen att detta in går vidare!!

BULGARIEN - Låten börjar i ett rasande tempo, sen blir den lugn och lite tråkig, men den kommer igång sen igen, så den här är svårtippad.

DANMARK - Ja Danmark slutar aldrig att skicka sina typiska danska låtar, det tråkiga är att de inte funkar i Europa. Låten är tråkig och intetsägande, det hjälper inte med att killen som sjunger ser rätt så bra ut, låten är för dålig.

GEORGIEN - Snark, ja om inte hela Europa somnar när den här låten börjar, så vet ja inte vad som kommer att hända. Låten är så himla tråkig! Hoppas hon kommer sist, eller i alla fall bland de sista.

UNGERN - Ytterligare ett sömnpiller, det känns som låten håller på i en evighet och att den aldrig ska ta slut. Nä verkligen inget för mig.

MALTA - En riktig upptempo låt, det är enormt mycket fart i denna låt. Hoppas på en hög placering för henne. Det enda töntiga med låten är att den heter Vodka.

CYPERN - Hyffsad låt, men den känns för tråkig för att gå till final. Brukar gilla Cyperns bidrag, men inte detta år.

FYR MAKEDONIEN - Någon konstig R?n?B låt, får inget grepp om den alls. Näpp går inte vidare.

PORTUGAL - Kvinnan som sjunger ser ut lite som Ursula i Den lilla sjöjungfrun. Känns som Portugal fortfarande är kvar i det här ?90-tals ballad träsket?. Nä ingen final för Portugal.

Dessa 10 går till final tror jag:

ISLAND
SVERIGE
UKRAINA
SCHWEIZ
LETTLAND
BULGARIEN
MALTA
VITRYSSLAND
DANMARK
KROATIEN




Kommentarer
Postat av: Ett förkrympt litet liv

Portugal låter som en vinnare tycker jag. Hon har ju snott Ariels röst så det kan gå vägen du vet : )

Postat av: malena

när litauens bidrag visades så ville jag kasta ngt på tv:n.. usch.. hemska långhåriga människa.. *ryser*

2008-05-22 @ 23:31:29
URL: http://noemi.blogg.se
Postat av: Malin

du var minsann snabb pa att svara o kolla i min lilla blogg, glad! onskar bara att msn i mitt rum funkat men jag fick krupp o gick upp till ericas rum, men har kan man inte sitta i evighet, det finns inge msn heller. morr. hur har ni det? puss

2008-05-23 @ 00:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback