ESC - Semifinal 1

Då var det dags för årets ESC, här är vad jag tycker om årets låter i 1:a semifinalen.

MONTENEGRO - Varje år som Montenegro varit med så har de skickat kassa låter och det fortsätter de att göra. Tråkig låt!

ISRAEL - Först när jag hörde låten så trodde jag att det var en kvinna som sjöng, men det är en man! Låten är riktigt kass, att de aldrig lär sig. Kommer att hamna långt ner + att killen inte kan sjunga. USCH!!!!

ESTLAND - Ett av de sämsta bidragen i år, det är pinsamt dåligt!! Två gubbar som springer omkring på scenen och skriker ?leto svet?. Jösses!!

MOLDAVIEN - Årets jazz låt, inte min påse chips och jag hoppas inte att resten av Europa gillar den heller. USCH!!

SAN MARINO - Väldigt tråkig pojkbandslåt, kommer inte komma någonstans.

BELGIEN - Låten är bara konstig, får inget grepp om den. Låter trallvänlig i början, men förstår mig verkligen inte på låten. Kan antingen komma jättehögt upp eller så kommer den bland de sista.

AZERBADJAN - Operasången i början av låten förstår hela låten tycker jag, annars så är den ganska så okej, men tror inte att de går vidare.

SLOVENIEN - Låten är riktigt bra, skönt dunk i den =)! Hoppas verkligen att denna går långt! Tror på en topp 10 placering.

NORGE - Låten är helt okej. Den kommer gå vidare tror jag och det kan nog bli en topp 10 placering för Norge detta år, men det saknas något i låten tycker jag.

POLEN - En ganska så vacker ballad, tror tyvärr att hon inte kommer att gå vidare, vilket är synd för låten är bra. Men man vet ju aldrig.

IRLAND - Jag vad ska man säga, en kalkon som springer omkring och skriker Irelande douze pointe, kan det bli sämre? Men jag skulle inte bli förvånad om den här går vidare till final, konstigare saker har ju hänt förut.

ANDORRA - En riktigt bra eurodisco/schlager låt, jag gillar den skarpt, tror nog att det blir en hög placering för Andorra i år.

BOSNIEN-HERZEGOVINA - En väldigt udda låt, men den är inte bra. Levande höns på scenen, konstigt sminkade personer som springer omkring på scenen. Nä detta funkar inte.

ARMENIEN - Cool låt med inslag av ethno, som aldrig är fel i ESC-sammanhang. Tippar att Armenien kommer att sluta på en topp 10 placering i år.

HOLLAND - Låten låter lite som Las Ketchup i början. Tycker nog att det är en av de bättre låtarna som Holland skickat. Kan gå vidare, men jag tvivlar på det.

FINLAND - Finland har ju äntligen hittat vilken sorts låtar som de ska skicka, nämligen rock. Jag gillar inte den här låten och jag tror inte resten av Europa kommer gilla det så mycket heller! Sjunga på finska funkar inte!

RUMÄNIEN - En riktigt bra powerballad enligt mig. Tror nog att den ska kunna ta sig till final.

RYSSLAND - Dima är tillbaka, fast med en sämre låt än vad han hade med förra gången, men jag tror ändå att han tar sig till final och klarar av en topp 10 placering.

GREKLAND - En snygg tjej som sjunger en rätt så bra grekisk låt, inte samma klass som Helena Paparizou, men tror ändå på den här låten. Inte en vinnare, men kommer nog att sluta på en topp 10 tror jag.

Dessa 10 tror jag går till final:

BELGIEN
AZERBADJAN
SLOVENIEN
NORGE
GREKLAND
ANDORRA
BOSNIEN-HERZEGOVINA
RUMÄNIEN
RYSSLAND
IRLAND


Kommentarer
Postat av: Malin

Det låter minsann som om jag kommer att hata den finska låten och att man under den irländska bara vill skjuta artisten eller sig själv för att slippa skiten... Rysslands artist har sångröst och jag älskade honom sist så jag får väl heja på honom i denna semifinal... Tack för att du uppdaterar mig... Kanske kan se schlagern i sommar? Puss o kram

2008-05-20 @ 05:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback