Lilja 4-ever

Har sett en av mina favorit filmer precis, Lilja 4-ever
Tycker det är så enormt hemskt när hennes mamma beslutar sig för att lämna sin egen dotter i Ryssland, medans hon själv åker till USA. Jag förstår inte hur man som mamma kan göra något sådant. Det värsta är ju när hon sedan skriver ett brev och säger att Lilja var ett oönskat barn och att hon inte vill vara hennes mamma längre.

Man tror sedan att det börjar ordna sig lite när Lilja träffar en kille som vill ta med henne till Sverige, men det blir bara värre.

Mina ögon är alldeles tårfyllda efter att sett den här filmen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Kollar du på snyftare på förmiddagen, du är ju rolig du. Jag skulle få skylla på pollen resten av dagen, men det kan ju du oxå göra =)Den är bra, och den var betydligt bättre nu när jag såg den den tredje gången med Marie & Erica. Fruktansvärd. Underbart bra att den är lite som om den vore en dokumentär, men bara lite. Sedan är ju änglavingar ganska fängslande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback