begravning

idag var det begravning för Farfar
varmt och fint väder
ljust och fint inne i kapellet

trodde först att jag skulle kunna hålla mig i från gråten, men när jag såg hur ledsen pappa var så gick det inte att hålla tårarna tillbaka
prästen prata om farfars dödsannons, många brukar ha ett kors längst upp på annonsen, men farfars hade en gubbe som satt och fiskade, vilket var farfars stora intresse
jag och pappa har varit med honom många gånger och fiskat
tänker tlllbaka till dom stunderna nu, det är den bilden av farfar jag kommer att ha kvar i mitt minne
en glad man som älskade att fiska
tack för den här tiden farfar, jag tror nog att vi ses någon gång i en avlägsen framtid

/daniel

Kommentarer
Postat av: Malin

om jag suttit hemma daniel hade nog tårarna kommit.. du skriver så fint... tankarna är hos dig. stor kram, Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback